قوانین و مقررات
قوانین عمومی فروشگاه اینترنتی آیدا دایت شاپ
فروشگاه آیدا دایت شاپ خود را به طور کامل متعهد به قوانین کشور، قانون تجارت الکترونیک و همچنین قانون حمایت از حقوق مصرفکننده میداند و رویهها و اصول خود را بر همین مبنا تعریف میکند. در مقابل، از کاربر یا مشتری نیز انتظار میرود در چارچوب همین قوانین عمل کند. در صورتی که به هر دلیل در قوانین، رویهها و یا نوع سرویسدهی فروشگاه تغییراتی ایجاد شود، به طور مشخص و روشن در همین صفحه اطلاعرسانی خواهد شد. بنابراین طبق قاعده پذیرفته شده در بین تمامی فروشگاههای اینترنتی، ثبت سفارش مشتریان عزیز در فروشگاه حاجی بادومی به منزله پذیرش تمامی شرایط، قوانین و مقررات سایت است.
ارتباطات الکترونیکی
تمامی ارتباطات بین مشتری و فروشگاه اینترنتی آیدا دایت شاپ اعم از ثبت سفارش، پرداخت و پیگیری دریافت و ارسال مرسولات در بستر آنلاین صورت میپذیرد. آیدا دایت شاپ همچنین مجاز است برای پیگیری موارد خاص از طریق ارتباط تلفنی با شماره تماس ثبت شده در پنل مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند. شماره تماس دفتر مرکزی، خط ارتباطات مردمی و نیز شماره سامانه پیامکی آیدا دایت شاپ در وبسایت درج شده و این فروشگاه از هیچ کانال ارتباطی به جز موارد ذکر شده (اعم از ارسال ایمیل – ارسال پیامک از طریق سامانه پیامکی رسمی فروشگاه – برقراری تماس تلفنی از طریق خط ارتباط با مشتریان) به هیچ ترتیبی با مشتریان عزیز اقدام به برقراری ارتباط نخواهد کرد.
واضح است که مشخصات و اطلاعات تماسی که مشتری در سایت ثبت میکند، تنها راههای ارتباطی مشتری و سایت هستند و فرض بر این است که کاملا مورد تایید مشتری است.
قوانین مربوط به رعایت حریم شخصی مشتریان
فروشگاه آیدا دایت شاپ خود را ملزم به رعایت حریم شخصی مشتریان و محافظت از اطلاعات خصوصی آنها میداند. فروشگاه اینترنتی آیدا دایت شاپ مسئول حراست از اطلاعات مندرج در پنل مشتریان بوده و متعهد میشود به هیچ عنوانی این اطلاعات را به نهاد یا شرکت دیگری واگذار نکند.
نحوه ثبت، پردازش و ارسال سفارشات مشتریان
– مشتریان در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانهروز امکان انتخاب و ثبت سفارش در سایت را دارند. با این حال، پروسه پردازش ارسال سفارشات (در تهران و شهرهای دیگر) حداکثر تا 12 ساعت بعد از ثبت موفق سفارش آغاز میشود. همانطوری که میدانید پردازش و ارسال سفارشات مشتریان در روزهای غیرکاری انجام نمیگیرد.
– وضعیت سفارشات ثبتشده، در هر مرحلهای که باشند، به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیامک و ایمیلی که مشتری در سایت تایید نموده است، به مشتری اطلاعرسانی خواهد شد. با توجه به اینکه ممکن است همزمان چندین سفارش همزمان بر روی یک قلم کالا به ثبت برسد، امکان اتمام موجودی آن کالای به خصوص وجود دارد. چنانچه موجودی یک کالا با وجود سفارش مشتری به پایان برسد و امکان تامین کالا در مدت زمان نرمال یک سفارش، از ثبت تا ارسال، وجود نداشته باشد؛ استرداد وجه به مشتری حداکثر تا 48 ساعت کاری پس از اطلاعرسانی به مشتری انجام خواهد شد.
ثبت، پردازش و ارسال سفارشات
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– جهت تحویل سفارش، برای اطمینان از تحویل آن به خود شخص مورد نظر، همراه داشتن مدرک شناسایی ضروری است. به علاوه، تحویل سفارش در اماکن عمومی صورت نمیگیرد و لازم است حتما آدرس کاربر، متعلق به ساختمانی خصوصی باشد. مشتریان میتوانند برای تحویل مرسولات اطلاعات و آدرس شخص دیگری را برای به آیدا دایت شاپ معرفی کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویلگیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی منطبق با مشخصات اعلام شده از سمت مشتری را همراه داشته باشند.
– کاربران باید هنگام ثبت سفارش کالای موردنظر، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و بهطور کامل تکمیل کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابلپیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تأیید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، فروشگاه اینترنتی آیدا دایت شاپ این حق را برای خود قائل میداند تا با برقراری تماس از کانالهای ارتباطی ذکر شده، با مشتری تماس بگیرد و اطلاعات دقیقتر را دریافت نماید. به این ترتیب چنانچه پس از تماس کارشناسان پشتیبانی امکان برقراری ارتباط با مشتری میسر نباشد سفارش لغو و هزینه سفارش به عنوان اعتبار در پنل مشتری ثبت میگردد.
شرایط تحویل کالا
در هنگام تحویل کالا بسته دریافتی را با دقت بررسی کنید. چنانچه بسته ارسالی با سفارشات مشتریان در مغایرت باشد لازم است از دریافت بسته خودداری کنند. چنانچه به هرترتیبی هنگام تحویل مرسوله مشتری متوجه مغایرت سفارش نشود و بستهبندی محصول تحویل داده شده را باز کند، سفارش امکان برگشت نخواهد داشت. بنابراین مشتریان دقت کنند که چنانچه اطلاعات محصول ارسالی با کالای خریداری شده مغایرت داشت، از دریافت آن خودداری کنند. در غیر اینصورت مشتری موظف است پس از اطلاع به بخش پشتیبانی، کالای دریافتی را با هزینه شخصی به واحد پشتیبانی بازگرداند.
در صورت بروز اشتباه در ارسال کالای مغایر، و نیز دریافت مرسوله توسط مشتریان، در صورت عدم بازگردانی مرسوله، چنانچه ارزش کالای تحویل داده شده بیشتر از ارزش کالای خریداری شده باشد؛ ما به التفاوت این مبلغ به عنوان بدهی در پنل مشتری ثبت میگردد.
در زﻣﺎن ارﺳﺎل ﺳﻔﺎرش ﺗﻮﺳﻂ شرکتهای ﭘﺴﺘﯽ، ﻣﺸﺘﺮی ﻣﻮظﻒ اﺳﺖ در ﺣﻀﻮر مأمور ﭘﺴﺘﯽ و ﻗﺒﻞ از اﻣﻀﺎء رﺳﯿﺪ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﮐﺎﻻ، از ﺳﻼﻣﺖ بستهبندی و ﺳﻼﻣﺖ ظاهری کالا ﻣﻄﻤﺌﻦ ﮔﺮدد و در صورتی که از ﻧﻈﺮ بستهبندی و ﯾﺎ ﺳﻼﻣﺖ ظاهری دﭼﺎر اﯾﺮاد ﮔﺮدﯾﺪه ﺑﺎﺷﺪ، ﺿﻤﻦ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻧﮕﺮﻓﺘﻦ آن بلافاصله این مساله را به اطلاع کارشناسان واحد پشتیبانی فروش فروشگاه آیدا دایت شاپ برسانند. در اﯾﻦ ﻣﻮارد ﻓﺮوﺷﮕﺎه ﺑﻼﻓﺎﺻله ﮐﺎﻻ را ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮی ﺗﻌﻮﯾﺾ و در صورتی که ﻣﻮﺟﻮدی آن ﺗﻤﺎم ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ، به ﺻﻼﺣدید ﻣﺸﺘﺮی ﮐﺎﻻ را ﺗﻌﻮﯾﺾ ﯾﺎ وجه ﻣﺸﺘﺮی را ﻋﻮدت مینماید. در غیر اﯾﻦ صورت چنانچه ﻣﺸﺘﺮی ﺑﺪون ﺑﺮرﺳﯽ ﺳﻼﻣﺖ ظاهری، رﺳﯿﺪ ﭘﺴﺘﯽ (به منزله درﯾﺎﻓﺖ ﮐﺎﻻ به صورت ﺻﺤﯿﺢ و ﺳﺎﻟﻢ) را اﻣﻀﺎء ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ ، هیچ اﻋﺘﺮاﺿﯽ در ﻣﻮرد ﺳﻼﻣﺖ ظاهری ﮐﺎﻻ قابل قبول نخواهد بود.
شرایط عودت کالا
چنانچه مشتریان محترم پیش از ارسال کالا اعلام انصراف از خرید نمایند، مبلغ پرداختی توسط مشتری در مدت زمانی حداکثر 3 روز کاری به حساب اعلام شده در پنل کاربری برگشت داده میشود.
چنانچه مشتریان محترم پس از دریافت کالا و قبل از بازکردن بستهبندی از خرید انصراف دهند؛ چنانچه کالای خریداری شده از انواع افسادپذیر یا دارای تاریخ انقضای محدود نباشند، به مدت ۳ روز (به شرط باز نشدن بستهبندی کالا و در صورت عدم هرگونه خسارتی به کالا و بستهبندی آن) از تاریخ تسلیم کالا حق انصراف داشته و به محض استفاده از حق انصراف، فروشگاه اینترنتی آیدا دایت شاپ مبلغ دریافتی را در مدت زمانی 3 روز کاری به حساب شما بازمیگرداند. در این روش تنها هزینه بازگردانی محصول بر عهده مشتری خواهد بود.